برگزاری جلسه بررسی شاخصهای درآمدی و پذیرش مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان بیرجند
.jpg)
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بیرجند، امروز پنجشنبه، نهم اسفند ۱۴۰۳، جلسهای با موضوع «بررسی شاخصهای درآمدی و پذیرش مراکز خدمات جامع سلامت تابعه مرکز بهداشت شهرستان بیرجند» در سالن اجتماعات مرحوم سیدعلی محبیان مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد. این جلسه با هدف بررسی و رفع مشکلات و مغایرتهای درآمدی و همچنین تاکید بر ثبت دقیق نسخ در سامانههای بیمهای (سهم سازمان) تشکیل گردید.
در این نشست، رئیس و معاون مرکز بهداشت شهرستان، سرپرستان و متصدیان پذیرش تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، به همراه برخی از کارشناسان ستادی (امور مالی و سلامت دهان و دندان) حضور داشتند. در ابتدای جلسه، دکتر عبدالرزاقنژاد، رئیس مرکز بهداشت شهرستان ، با اشاره به اهداف جلسه و با توجه به کمبود شدید اعتبارات و مطالبات پرسنلی بر اهمیت موضوع تاکید کرد. ایشان همچنین بر ضرورت ثبت و نوبتدهی از طریق سامانه سلامت نگار، رعایت فرانشیز مصوب خدمات، جلوگیری از اعمال سلیقه در تعرفههای ابلاغی و اطلاعرسانی بهموقع مشکلات به واحد درآمد ستاد مرکز بهداشت تأکید نمودند.
در ادامه، مهمترین شاخصهای درآمدی استخراجشده از سامانه سلامت نگار (سهم بیمهشده و سهم سازمان) و سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) بهصورت تفکیکشده و مقایسهای توسط مسئول توسعه شبکه مرکز بهداشت شهرستان ارائه شد. همچنین، مسئول مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت، توضیحات لازم را در خصوص شاخصهای دیابت، فشارخون و خطرسنجی ارائه دادند. سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت تابعه نیز شاخصهای مربوط به خود را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در پایان، پیشنهاداتی برای بهبود نقاط ضعف و تقویت برنامهها ارائه شد.
از جمله مصوبات مهم این نشست، تاکید بر ارتباط و تعامل حداکثری متصدیان پذیرش با نیروهای مرکز، بهویژه پزشکان و دندانپزشکان، و ثبت واقعی خدمات و اخذ فرانشیز مصوب طبق دستورالعملهای ابلاغی از خدمتگیرندگان بود. همچنین، سرپرستان موظف شدند تا نظارت و اهتمام ویژهای در راستای رفع مغایرتهای موجود داشته باشند. مقرر شد تمامی خدمتگیرندگان، ابتدا و قبل از دریافت هرگونه خدمت، توسط متصدی پذیرش بررسی شده و سپس به واحد مربوطه ارجاع داده شوند. علاوه بر این، از تمامی خدمتگیرندگان، پس از ثبت در نرمافزار سلامت نگار و بررسی ارجاع سیب، تعرفه مصوب بابت ارائه خدمات ویزیت پزشک، دندانپزشک، ماما، خدمات پاراکلینیکی و... اخذ گردد.
همچنین، بر ضرورت تسلط کامل متصدیان پذیرش بر گزارشات کنترلی و نظارتی نرمافزار تعرفه تاکید شد تا از بروز کسورات احتمالی جلوگیری به عمل آید.
این جلسه با هدف بهبود عملکرد مراکز خدمات جامع سلامت و افزایش دقت در ثبت و دریافت درآمدها برگزار شد و انتظار میرود با اجرای مصوبات آن، شاهد ارتقای کیفیت خدمات ارائهشده به شهروندان باشیم.
نظر دهید